Van de Douane is onderstaande informatie ontvangen:

>>

Vrijdag 22 Februari is er een grote storing geweest. Helaas hebben wij niet alle aangiften, die gedurende deze storing zijn ingestuurd, ontvangen.

Mocht u op een ingestuurde aangifte géén bericht retour hebben ontvangen? Dan is ons advies deze nogmaals in te sturen.

Heeft u wel een MRN, maar mist u één of meerdere retour berichten? Mail ons dan met het verzoek deze berichten nogmaals te verzenden. Vermeld hier a.u.b. wel bij om welk systeem het gaat.

Ons mail adres: nhd.apeldoorn@belastingdienst.nl

Bekijk dit bericht in zijn context

<<

Inmiddels is gebleken dat soms de aangifte dan inderdaad alsnog wordt verwerkt, maar veel vaker krijgt u een foutmelding “DMS12003 – HERGEBRUIK VAN SUBMITTER REFERENTIE NUMMER NIET TOEGESTAAN” . In dat geval is de aangifte wel bij de Douane bekend en dient u een e-mail te sturen naar bovengenoemd e-mail adres onder vermelding van de Douane stroom en het MRN dat in die foutmelding staat.

Let wel: In Sherpa wordt het MRN van foutmeldingen alleen getoond in het bericht zelf en niet bovenin de aangifte. U dient dus in het tabblad berichten van de betreffende aangifte de regel met de foutmelding te selecteren om het MRN te tonen.